یک مرد اهل شهر مریلند آمریکا که به دومین شخصی بدل شد که یک قلب پیوندی از خوک دریافت کرده است، و او یک ماه پس از این عمل فیزیوتراپی را ادامه می‌دهد.

pig

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس لاورنس فاوست در حال مرگ از نارسایی قلبی بود و شرایط پیوند قلب معمول را داشت و در این هنگام پزشکان دانشگاه دانشکده پزشکی مریلند این شیوه بسیار تجربی جراحی را به او ارائه کردند.

ویدئویی که بیمارستان یک ماه پس از عمل منتشر کرده است، نخستین تصاویر از این بیمار از هنگام پیوند قلب به او در ۲۰ سپتامبر (۲۹ شهریور) را نشان می‌دهد. در این ویدئو کریس ولز، فیزیوتراپیست از او او می‌خواهد تمرین پا زدن را انجام دهد تا قدرتش را بازیابد.

فاوست ۵۸ ساله که به سختی نفس می‌کشد، با لبخند می‌گوید:‌«کار سختی است، اما من از پسش برخواهم آمد.»

تیم پزشکان مریلند سال گذشته نخستین پیوند قلب از یک خوک تغییر ژنتیکی یافته را به یک مرد در حال مرگ دیگر انجام دادند. این مرد به نام دیوید بنت پس از نارسا شدن این قلب پیوندی به دلایلی که کاملا معلوم نشد، دو ماه زنده ماند. البته یک ویروس خوکی درون این اندام پیوندی یافت شد. درس‌های گرفته شده از این تجربه اول به تغییراتی در این عمل دوم انجامید، انجام بهتر آزمایش‌های ویروسی.

بیشتر بخوانید؛

تلاش‌ها برای پیوند اندام‌ها از حیوان به انسان که اصطلاحا زنوترانسپلنت xenotransplant – نامیده می‌شود، برای دهه‌ها شکست خورده است، چرا که دستگاه ایمنی افراد بافت خارجی را فورا نابود می‌کند. اکنون دانشمندان دوباره در تلاش هستند تا این کار را با استفاده از خوک‌های تغییر ژنتیکی‌ داده شده انجام دهند که اندام‌هایشان شبیه انسان است.

پزشکان در این ویدئوی منتشرشده می‌گویند که قلب پیوندشده خوک هیچ نشانه‌ای از رد پیوند را نشان نداده است. دکتر محمد محی‌الدین، رئیس گروه زنوترانسپلنت قلبی مریلند گفت: «قلب او همه کارها را به خودی خود انجام می‌دهد.»

یک سخنگوی بیمارستان گفت فاوست توانسته است بایستد و فیزیوتراپیست‌ها به او کمک می‌کنند که او قدرت لازم برای راه رفتن را به دست آورد.

بسیاری از دانشمندان امیدوارند که زنوترانسپلنت روز می‌تواند مشکل کمبود عظیم اعضای انسانی اهدایی را برطرف کند. بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر در فهرست پیوند در آمریکا قرار دارند که اغلب آنها نیازمند کلیه هستند و هزاران نفر آنها در حین این انتظار می‌میرند.

چند گروه علمی کلیه‌ها و قلب‌های خوک را در میمون‌ها و در جنازه‌های اهدایی انسان‌ها امتحان کرده‌اند، با این امید که دانش کافی برای گرفتن مجوز از سازمان غذا و داروی آمریکا به دست آورند و بتوانند بررسی‌های رسمی پیوند حیوان به انسان را انجام دهند.

کد خبر 799372

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha